Copilul meu nu are prieteni ţigani

Aseară, vorbind cu un amic, mă întreabă politicos ” Ce dracu ai statusu ăla pe mess, cu ţiganii”. Eu, auzisem spotul la radio, mi-am adus aminte ce mult îmi place reclama, vocile, mesajul, emoţia, tot de fapt şi l-am arborat, aşa, ca elogiu.

Azi, blocat între o dacie şi un camion, am avut timp berechet să-mi analizez ţiganii din viaţa mea şi să mă gândesc dacă mi-aş lăsa copilul să aibă prieteni ţigani. Şi,  sincer, am identificat următoarele lucruri pe care o să fie greu să i le scoţi din cap:

1. Murdărirea este bună! Mai explică-i tu că oamenii nu-s murdari by default.

2. „Adidaşii” sunt aurii.

3. Familie înseamnă tată + mama+ sora lu mama + 4 fraţi+ 5 surori.

Când trăgeam în piept ce naiba ieşea din dacia aia din faţă identificasem mai multe. Oricum, eu mă raportez la copilăria mea. Cu ţigani, până venea tata de la serviciu.

Şi mi-am mai amintit ceva şi nu-mi sună deloc bine, nici mie şi nici psihologului meu:  Cred că nu trecusem în gimnaziu când priveam cu mare invidie, pe Ionuţ, ţigănel de la bloc, pe care-l bătea taică-su de-l stingea. Da bătăi de-alea urâte de sărea sângele din el. Iar eu îl invidiam. Pe mine nu mă bătea tata niciodată. Da niciodată!

Şi chiar nu-mi găsesc motivaţia invidiei.

Anyway, pe la 20 de ani, Ionuţ a vrut să se însoare, nu ştiu cine nu l-a lăsat şi Ionuţ s-a spânzurat.

Mda. Sec.

2 gânduri despre „Copilul meu nu are prieteni ţigani

  1. Eu am crescut printre tigani, si la scoala, si din pct-ul de vedere al locului unde stateam. M-am inteles bine cu ei mereu. Bebe meu care acum are aproape 9 luni, isi va alege singur anturajul.

Lasă un răspuns

