CSR by request

Corporate-social-responsability-Iasi

Background
O dată la trei zile am o idee de proiect. Marea lor majoritate sunt proiecte care au la bază realizarea de siteuri web, portaluri, sau businessuri cu o componentă online puternică. Primul reflex este să mă entuziasmez. După care încep să analizez fiecare componentă, deși, din defect profesional, prima dată văd în fața ochilor identitatea vizuală, îi descopăr o curbă de finanțare sau de implementare abruptă și fac câte o depresie mică pentru fiecare. Tonusul vizavi de viabilitatea ideii ține undeva cam o săptămână, până vine altă idee. După vreun an, le văd implementate, mă bucur cu jumătate de suflet dacă sunt înființate bine, mă revolt groaznic dacă sunt făcute în batjocură.

Cum să faci CSR care să fie foarte bine primit de publicul țintă?
În timpul focus-grupului la care am participat, cel organizat de o companie de telefonie mobilă, mi-a venit o idee. Se poate să fie bună sau doar un demers ideatic, însă eu o spun pentru că noi nu cred că o facem. Nu avem experiență pe CSR pentru că profilul clienților noștri ne inhibă dezvoltarea acestor valențe. Zâmbet. Întâi amar, după care deschis.

Demersul focus-grupului era stabilirea direcțiilor de acțiune pentru departamentul de CSR. Ajutarea oamenilor nevoiași, protecția mediului, abonamente pentru categorii sociale defavorizate etc.

Ideea mea constă în legitimarea totală a unui demers CSR prin crearea unei burse de cauze sociale în care utilizatorii să aibă controlul. Cred că likeurile futile de pe facebook s-ar putea transpune într-un gest mai puternic, mai puțin lame și cu o finalitate tangibilă. Compania ar putea propune un număr de cauze pe care le are în analiză, iar utilizatorii ar vota cazul social, iar acea acțiune va fi justificată total. Compania nu va fi privită suspicios, ba chiar va primi un bonus de încredere din partea clienților săi. Cred că ar fi un instrument care să aducă un plus de transparență  și ar pozitiva acțiunile de CSR pe care publicul larg îl suspectează de publicitate mascată.

Această bursă socială ar putea fi și inversată: cauzele sociale sunt postate de utilizatori, iar companiile licitează pentru ele.

Cred că la un anumit nivel ar putea fi o platformă web viabilă care să se autosusțină. Și care să fie și un business bun, pozitiv, umanizant.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s