Cum să ratezi un târg de carte?

Dacă ești vizitator, nu te duci. Dacă ești editor, nu te duci. Dacă ești organizator, nu te duci. Sau îl faci ca acum 20 de ani. Nu știu cât de mult contează pentru un expozant sau pentru un vizitator că intră într-un târg aflat la a XX-a ediție. Eu am aflat după ce am ieșit. Cel mai trist eveniment pe care l-am văzut în ultima vreme: oameni foarte puțini și parcă rătăciți pe-acolo, vânzători de carte flămânzi, obosiți și sictiriți. Totul la Polivalentă, că doar e pentru mase. Când era în Sala Pașilor pierduți, ori eram eu mai student și mai entuziast, ori mai avea un pic de ștaif. Acum plimbatul printre 20 de edituri (internaționale) chiar m-a întristat.

O prietenă cu editura și cu cărțile cu coperte făcute de noi mi-a mărturisit că participă la târg pentru diplomă, aceasta fiind necesară la acreditare, că primește 20 de puncte că e târg internațional: cineva din Moldova, cineva din Serbia și cineva din Franța…Eu ca citior de ce să mă duc?

Un gând despre „Cum să ratezi un târg de carte?

Lasă un răspuns

