O lecție de marketing smart de la Ford România

publicitate-iasiDa, nu e un typo in titlu. E „smart + marketing”. Si de data aceasta e de la Ford Romania.

Despre ce este vorba?

Programul FordGaranţia12 a fost realizat pentru a întâmpina exigenţele dumneavoastră privind utilizarea autovehiculului fără griji. Această garanţie acoperă valoarea reparaţiilor (costurile pieselor de schimb şi manopera) efectuate de dealerii / reparatorii autorizaţi Ford, în limitele stabilite în CertificatulFordGaranţia12. Garanţia este valabillă şi în Europa, iar serviciul de asistenţă rutieră inclus e oferit gratuit în România, asigurând fie remedierea defecţiunii la locul incidentului, fie tractarea autovehiculului până la cel mai apropiat dealer Ford. De asemenea, are o durată de 12 luni sau până la prima revizie obligatorie programată de unitatea reparatorare Ford autorizată, în conformitate cu specificaţiile producatorului (primul termen atins).  

Vezi aici prezentarea completă a produsului Ford

Prima dată am citit detașat pentru că părea să nu mă vizeze. Am crezit ca e un serviciu post-vanzare acordat masinilor noi. După care am citit și m-am gândit „Uite ce produs bun. Vreau și eu!” Si atunci mi-am dat seama de iq-ul ridicat al demersului lor de marketing:

Mecanism smart. Sper sincer că the man with the plan a primit un bonus!

Produsul lor de campanie : Ford 12 – Garantie extinsa de 12 luni pentru autovehicole Ford de până în 9 ani vechime

Perceptie generală a mesajului : Mașinile Ford sunt atât de bune și se strică atât de greu, încât și la cele cu 9 ani vechime Ford acordă încă un an de garanție generală. Trebuie să cumperi Ford.

Scrisul de la steluță : Garanția extinsă se acordă după o verificare generală efectuată în dealerii Ford.

Totul e foarte normal și pare o campanie ordinară (ordinar în sensul de „normal”). Mecanismul ce stă în spatele produsului însă este unul foarte deștept și mă înclin în fața lor: Ford este un pic dezțelenit în teritoriu pentru că și-a modificat rețeaua de dealeri, așa că utilizatorii de Ford au pierdut legătura cu service-urile  mărcii. Ce face produsul pe care-l văd ca pe un foarte frumos cal troian?

Trimite toți utilizatorii de Ford la service-uri, deci reînnoadă povestea de dragoste de la momentul vânzării, generează vânzări de piese de schimb (garanția se acordă dacă se remediază ce nu-i în regulă la mașină). Comunică faptul „evident” că Ford înseamnă mașini trainice cărora și dupa 9 ani le dai garanție la motor, planetare și cutie de viteze, ceea ce este foarte important în colbul de pe piața auto de azi.

Sincer, RESPECT!

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s