Dedeman vs restul lumii bricolate

Creare identitate vizuala IasiAm o problemă cu centrele de bricolaj. Îmi plac inexplicabil toate jucăriile de acolo. Asta fără să fiu un „handy man”.

Ca un defect profesional, de câte ori  intru în Baumax, Dedeman sau Praktiker, îi compar și încerc să-mi dau seama ce îi face pe unii să aibă succes și ce-i face pe alții să plece acasă.  Sau să se gândească serios să se retragă. Fără să fie din patriotism local, prefer Dedeman (ei, din Bacău, eu din Bacău…).

Astăzi, în Praktiker, încercând fără succes să-i conving pe băieții aceia plictisiți să-mi vândă un produs, am găsit 4 motive care mă pot face client fidel Dedeman, în defavoarea celorlalți:

1. Dedeman chiar este centru de bricolaj

Au și ultimul sub-ansamblu sau piuliță de care ai avea vreodată nevoie. Este frustrant să intri într-un centru de bricolaj, ca Praktiker și să nu găsești cele mai uzuale holșuruburi. Pentru că dezvoltă volume importante de vânzări chiar au prețuri mai mici. Pentru că este business local, iar deciziile se iau mai rapid partea de retail este separată destul de cumsecade de vânzările en-gross, iar această separare nu doare, ca la Bricostore, unde parca sunt două entități diferite.

2. Dedeman chiar știe ce înseamnă customer service

În primul rând există oameni de vânzări. Știu să și vândă, știu și ce vând, dar, lucru foarte important, nu am impresia că eu, care vreau să cumpăr un bec economic de 20 de lei, tocmai am oprit în loc un mare business. Pe fiecare raion găsesc oameni care să răspundă la întrebări, nu ajung cu neclaritatea mea până la recepție ca la Baumax, nu desfac singur boxpaleti ca la  Praktiker. Siteul chiar e actualizat. E din secolul asta și chiar este un instrument de vânzare, față de altele care nu funcționează în totalitate.

3. E comunicativ

Aud de ei pe toate canalele. Îi văd pe outdoor (de fapt sunt singurii mari consumatori de outdoor). Îi aud la radio. Câteodată mai inspirați, câteodată îi simți de la o poștă că e campanie de întreținere. Însă sunt perseverenți într-o tonalitate. Praktiker, când e prietenos, când îmi dă o excursie, când e soluția profesională. Ca să nu mai spun de piticul ală cu cască de la Baumax, cu care te trezești în mașină ca în filme de Hitchcock. Dedeman sunt prezenți tot timpul anului, nu doar în sezon și nu simți că ai de-a face cu cineva cu personalitate multiplă.

4. E standardizat și semnalizat coerent

Nimeni nu vrea să descopere un magazin întreg pentru un bec. Nimeni nu vrea să rătăcească printre rafturi cu gresie. Un mare plus la Dedeman este că în magazinele lor nu te pierzi, declinarea pe raioane are o logică pentru care nu trebuie să mai faci vreun training.

Iar semnalistica și brandingul sunt Brandient. Și, deși sunt implementate de 2 ani, arată în continuare ca brand susținut. Vezi aici semnalistica și elementele de coomunicare internă.

Respect, nene Iancule!

Lasă un răspuns

